Friday, February 26, 2021

Nädal 4 - 2013 visioon sellest milline saab olema 2020

Teema: Info- ja võrguühiskond 19.02 - 26.02 

Minu arvamus 2013 aastal kirjutatud 2020 aasta visiooni kohta.



Täna tutvusin ma sellega milline oli tänapäeva visioon aastal 2013 ehk kuidas prognoositi seda milline saab olema meie elu praegusel ajal. 

Kui Te tunnete huvi selle vastu, siis võite tutvuda selle visiooniga ka ise. Leiate selle antud lingilt: Visioon 2020 

Tänase postituse eesmärk on kirjeldada ühte kõige rohkem või kõige vähem täide läinud visiooni punkti.

Suures osas peab tunnistama, et antud visioon on isegi täitunud. Eelkõige pean ma siis silmas seda, kus nutikate lahenduste abil on tõstetud inimeste elukvaliteeti ja tänu tehnoloogia arengule on ka avalikus sektroris olemas uued ja innovatiivsed lahendused. 

Tänu koroonale on väga populaarne see, et tööd tehakse kodukontorist ja töötaja ei peagi füüsiliselt kuskil kontoris olema vaid saab tööga ilusti hakkama. Veel paremaks näiteks on muidugi ülikoolid ja see, kui effektiivselt on üle mindud kaugõppele ja enamus leongud saab kõik läbi viia nii, et õpilane ja õpetaja ei pea kohtuma. Mis veelgi parem, meil on võimalus kõiki loenguid tagant järgi vaadata. 

Kui me räägime elukvaliteedi paranemisest, siis ei saa ka mainimata jätta seda, kui effektiivselt on toidukullerid ja kaubanduskettid oma tooteid inimesteni toimetama. Suur osa inimesi, kes elavad suurlinnades ei pea oma kodunt lahkumagi ja saavad tellida omale 4-10 erinevast restoranist sööki koju. Kas pole mitte lihtsaks asjad tehtud? Ma tean, et pidin välja valima vaid ühe punkti millesti kirjutada, aga minu meelest on seal nii palju erinevad asju millest rääkida. Ma ei saa mainimata jätta ka seda, et Eesti on üks tunnustatumaid E-Riike ja meie tehnoloogia tase on enamus maailma riikidest palju kõrgemal tasemel. 

Mis puudutab tööstuse ja ettevõtluse arengut...Siis siin on toimunud massiivsed muutused eelkõige reklaaminduses. Enamus reklaamist saab läbi viia sotsiaalmeedia platvormidel nagu facebook ja instagram. Ma arvan, et nende abil jõuab info kordades rohkem inimesteni, kui mõni ajalehe või raadio reklaam. Rääkimata sellest, et hästi tehtud reklaam võib üldse saada rahvusvahelist tuntust. Heaks näiteks on youtuberid, kes teevad ettevõttele reklaami. Räägin personaalselt kogemusest eesti tasemel - Ausalt ma ei jõua vahest ära kuulata kuidas "Malluka" teeb seda ja ostab seda ja kiidab seda. Mille tulemusel mu naine vahest peab ka neid asju tegema ja proovima. Ehk, siis inimesed on väga palju mõjutatavad youtuberite poolt isegi, siis kui nad täieliku jama suust välja ajavad. Hakkab juba teemast kõrvale kiskuma...

Tutvudes statistika andmetega, siis lugesin välja, et info ja side eksport on 26%  kogu ekspordist ja ennustatud oli 20%. 

Statistikaga saab tutvuda siin: https://www.stat.ee/et/avasta-statistikat/valdkonnad/majandus/valiskaubandus/teenuste-eksport

Kokkuvõtvaks võib öelda, et minu meelest on antud visioon suures hulgas saavutatud. Osades valdkondades oleme ennast ületanud ja osades kindlasti pole nii heal järjel, kui võiks, aga oleme väga heal tasemel võrreldes enamus maailmaga. 

Tehnoloogia areneb igapäev


Tänan Lugemast!

Viited: 

Foto: https://www.investintech.com/resources/blog/wp-content/uploads/2017/10/Classroom-Technology-and-Gadgets.png

https://www.stat.ee/et/avasta-statistikat/valdkonnad/majandus/valiskaubandus/teenuste-eksport

Visioon 2020 

No comments:

Post a Comment

Nädal 10 - Häkker

Kuidas saada Häckeriks - Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO Ingliskeeles -  http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html Eesti -  https://www....