Otsimootorid (Uus meedia...? 12.02 - 19.02)
Tänaseks ülessandeks oli valida meediakomponent, mis on kõike enam mõjutanud traditsioonlist meediat. Kui aus olla, siis ma arvan, et mina pole piisavalt pädev, et hinnata seda milline nendest komponentidest on kõige rohkem mõjutanud traditsioonilist meediat. Aga, üks asi ilma milleta mitte midagi ei toimiks on minu meelest Otsimootorid. Tänu neile me leiame, kõik vajaliku info ülesse. Seega otsustasin ma kirjutada väikse ülevaate Otsimootoritest.
Mis asi on üldse üks otsimootor ja mille jaoks seda kasutatakse? Vanemad inimesed, kes pole arvutitega tuttavad võiksid võtta seda, kui raamatukogu, mis kogub kõik raamatud ühte kokku ja koostab vajalikud nimekirjad raamatutest ja kui teie panete raamatu pealkirja paberile kirja, siis tuuakse see raamat automaatselt teieni(Otsimootor on justkui raamatukogu haldur). Sarnaselt toimivad otsimootorid, kus otsimootor kogub weebis olevat infot ja, kui te sisestade otsimootorisse sõna või lause, mida ta te otsite, siis otsimootor tagastab Teile kõige lähedasemad vasted otsitud tulemusele. Eestis kasutatakse mõningal määral neti.ee otsimootorit, aga enamjaolt siiski googlit.
Kõike tuntumad otsimootorid 2019 a seisuga olid:
(Viide 1)
- Google 88,14%
- Bing 6,18%
- Yahoo 2,51%
- Baidu 0,59%
- Yandex 0,26%
1. https://clever-solution.com/blog/top-search-engines-in-the-world
2. https://carlhendy.com/history-of-search-engines/#archie
Foto:
http://searchengineprofiling.com/wp-content/uploads/2012/03/SEM2.jpg
No comments:
Post a Comment